loader-logo

Wat weet jij als ondernemer van zakelijk internet en zakelijke telefonie?

Wanneer jij je eigen zaak begint, komt daar veel bij kijken. Ga je alle werkzaamheden zelf doen, of wil je een team om jezelf heen opbouwen? Op welke manier kom je maandelijks aan klanten en wat is de beste manier om je administratie op orde te houden? Hoewel dit een kleine greep is uit de zaken die je als ondernemer voor jezelf dient uit te zoeken, komt er vaak ook nog een zakelijk internet en/of telefonie abonnement bij om de hoek kijken. Ben je ondernemer en twijfel je tussen zakelijk internet en zakelijke telefonie? Dan lees je in deze blog in ieder geval welke voordelen er aan zakelijk internet zitten en wanneer je het beste voor zakelijke telefonie kunt kiezen.

Dit zijn de voordelen van zakelijk internet voor je bedrijf

Wist je dat zakelijk internet ervoor zorgt dat je aan het einde van het jaar meer winst overhoudt? Je kunt de kosten voor zakelijk internet namelijk van je belastingen aftrekken. Wanneer je voor zakelijk internet kiest, is je administratie ieder kwartaal ook een stuk makkelijker bij te houden. De factuur die je voor je zakelijk internet ontvangt, vermeld de btw namelijk apart, waardoor je dit snel in je administratie kunt verwerken. Verder heb je als zakelijk internet klant een aantal voordelen. Je kunt met vragen of problemen namelijk sneller geholpen worden door de klantenservice van je internetprovider. Als laatste is een zakelijk internet abonnement vaak flexibeler dan een regulier internet abonnement.

Wanneer kun je het beste voor zakelijke telefonie kiezen?

Wil je meer informatie inwinnen over zakelijke telefonie? Dan is het belangrijk dat je afweegt of je dit wel of niet voor je onderneming nodig zal hebben. Voordat je een zakelijk telefonie abonnement afsluit, kun je bij jezelf nagaan of je alleen zakelijke telefonie voor jezelf koopt, of voor je hele team. Wat zijn de praktische kanten van zakelijke telefonie en over welke functionaliteiten dient je zakelijke abonnement te beschikken? Stel dat je graag je privé en zakelijke leven gescheiden wil houden, dan kun je beter voor een privé telefoon én een zakelijke telefoon kiezen. Bij klanten komt een zakelijk nummer waarop zij kunnen bellen vaak ook professioneler over.

Vooral op het moment dat je een klantenservice hebt, is zakelijke telefonie een interessante optie. Je klanten kunnen dan binnen de aangegeven openingstijden contact met de klantenservice opnemen om al hun vragen te stellen.